Floricon Total Quality Management
Opdracht: opstellen van een marketingcommunicatieplan voor het in de markt zetten van het zelfontwikkelde kwaliteitssysteem Fris (Floricon Rapportage en Informatie Systeem). Voorafgaand aan het plan is in een aantal gezamenlijke sessies met NewDeas het businessplan van Floricon onder de loep genomen en de waardepropositie van het Fris-systeem bepaald.
Advies: een van de onderdelen van het plan was het laten maken van een uitleganimatie, waarin duidelijk de toegevoegde waarde van het gebruik van het systeem wordt benadrukt. Omdat het systeem bedoeld is voor de gehele sierteeltketen, is voor iedere ketenpartner aangegeven wat de voordelen van het systeem zijn.
Resultaten: het plan heeft geresulteerd in een branding voor het systeem Fris, een vernieuwde website, een uitleganimatie, verbeterde social media en een Prezi-presentatie.
Twan van Teeffelen, eigenaar Floricon:
“Ik ervaar de samenwerking met Sabine als heel positief. We zijn gestart met een strategietraject op basis van het canvas business model in samenwerking met Pedro Nijsen van New Deas. Sabine heeft zich op deze manier goed kunnen inleven in mijn bedrijf. Het marketingcommunicatieplan dat ze vervolgens heeft opgesteld, sloot daar goed op aan. Inmiddels zijn we bezig om het plan te verwezenlijken, Sabine coördineert dit in zijn geheel en neemt mij hierdoor veel werk uit handen. Ze is kritisch en houdt in de gaten wanneer wat moet gebeuren. Op de uitleganimatie die nu klaar is, krijg ik al veel positieve reacties. Ook voer ik betere gesprekken bij potentiële nieuwe klanten, wat nieuwe business heeft opgeleverd. Dit komt mede doordat we alles goed doordacht hebben en een duidelijke propositie hebben neergezet.”